środa, 10 października 2018

Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie

 



rysunek otwartej książki

Public relations i marketing
w nowoczesnym społeczeństwie

Redakcja naukowa: Michał Kaczmarczyk, Zbigniew Widera

Wydawcy: Międzynarodowe Centrum Badań nad Mediami i Komunikacją Społeczną, Zakład Wartości Klienta, Instytut Zarządzania Wartością, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Sosnowiec-Warszawa 2013



Współczesna rzeczywistość przyniosła wzrost znaczenia public relations jako narzędzia komunikowania się organizacji z otoczeniem. PR wiąże się obecnie ścisłe z marketingiem, czyli promocją instytucji. Zarówno public relations jak i marketing przenikają się nawzajem.

Jednocześnie wzrasta ich społeczna i publiczna rola. Obok aspektu rynkowego public relations i marketingu, nabiera znaczenia ich aspekt ogólnospołeczny. Tym samym zagadnieniami z zakresu public relations i marketingu zajmują się zarówno nauki ekonomiczna jaki i społeczne oraz humanistyczne.

Monografia składa się z 10 artykułów naukowców i praktyków reprezentujących różne dyscypliny naukowe.

Artykuł I
Michał Kaczmarczyk
Modele public relations - od  publicity do współdziałania

Artykuł II
Barbara Dobiegała-Korona
Marketing we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem

Artykuł III
Monika Bartoszek
Strategie innowacji jako wartości dla klienta

Artykuł IV
Miloslava Chovancova
Publicity of private brands

Artykuł V
Piotr Masiukiewicz
Czarny public relations a bankructwa banków

Artykuł VI
Zbigniew Widera
Public relations instytucji usług publicznych działających na obszarze samorządu terytorialnego

Artykuł VII
Pavel Chovanec
Promotional Tools in Foreign Direct Investment Attracting

Artykuł VIII
Alicja Waszkiewicz
Metodologie badania wizerunku organizacji pożytku publicznego na przykładzie szkoły wyższej

Artykuł IX
Lidia Pokrzycka
Efektywna komunikacja zewnętrzna w organizacjach pozarządowych. Studium przypadku: Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę"

Artykuł X
Alina Imiołek, Anna Suchecka, Jagoda Szostak
Rola biblioteki w kreowaniu wizerunku uczelni na przykładzie Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu