Public relations i marketing
w nowoczesnym społeczeństwie
Redakcja naukowa: Michał Kaczmarczyk, Zbigniew Widera
Wydawcy: Międzynarodowe Centrum Badań nad Mediami i Komunikacją Społeczną, Zakład Wartości Klienta, Instytut Zarządzania Wartością, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Sosnowiec-Warszawa 2013
Współczesna rzeczywistość przyniosła wzrost znaczenia public relations jako narzędzia komunikowania się organizacji z otoczeniem. PR wiąże się obecnie ścisłe z marketingiem, czyli promocją instytucji. Zarówno public relations jak i marketing przenikają się nawzajem.
Jednocześnie wzrasta ich społeczna i publiczna rola. Obok aspektu rynkowego public relations i marketingu, nabiera znaczenia ich aspekt ogólnospołeczny. Tym samym zagadnieniami z zakresu public relations i marketingu zajmują się zarówno nauki ekonomiczna jaki i społeczne oraz humanistyczne.
Monografia składa się z 10 artykułów naukowców i praktyków reprezentujących różne dyscypliny naukowe.
Artykuł I
Michał Kaczmarczyk
Modele public relations - od publicity do współdziałania
Artykuł II
Barbara Dobiegała-Korona
Marketing we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem
Artykuł III
Monika Bartoszek
Strategie innowacji jako wartości dla klienta
Artykuł IV
Miloslava Chovancova
Publicity of private brands
Artykuł V
Piotr Masiukiewicz
Czarny public relations a bankructwa banków
Artykuł VI
Zbigniew Widera
Public relations instytucji usług publicznych działających na obszarze samorządu terytorialnego
Artykuł VII
Pavel Chovanec
Promotional Tools in Foreign Direct Investment Attracting
Artykuł VIII
Alicja Waszkiewicz
Metodologie badania wizerunku organizacji pożytku publicznego na przykładzie szkoły wyższej
Artykuł IX
Lidia Pokrzycka
Efektywna komunikacja zewnętrzna w organizacjach pozarządowych. Studium przypadku: Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę"
Artykuł X
Alina Imiołek, Anna Suchecka, Jagoda Szostak
Rola biblioteki w kreowaniu wizerunku uczelni na przykładzie Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu