Jolanta Woźnicka
Webinarium
8 czerwca 2017
Organizator: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
W czwartek 8 czerwca 2017 roku o godz. 10.00 mieliśmy przyjemność uczestniczyć w godzinnym webinarium pod tytułem "Rada społeczna - jak ją powołać".
Szkolenie zorganizowała Bogna Mrozowska z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
W roli eksperta wystąpiła Jolanta Woźnicka z Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich OPUS.
Prelegentka opowiedziała o projekcie "Rada społeczna - jak ją powołać?" realizowanym w ramach Programu Rozwoju Bibliotek.
Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się o roli i funkcjonowaniu rad społecznych przy bibliotekach w Stanach Zjednoczonych.
W Ameryce instytucja ta ma długą tradycję i odgrywa ważną rolę w zbieraniu funduszy na rzecz bibliotek.
W Polsce funkcjonuje niewiele rad przy bibliotekach.
Są to głownie rady biblioteczne o funkcjach nadzorczych złożone z urzędników.
Występują też rady naukowe przy bibliotekach o takim profilu złożone z osób ze stopniem naukowym.
Brakuje natomiast rad społecznych.
Jolanta Woźnicka wyjaśniła:
- jakie kroki należy podjąć w celu powołania rady społecznej,
- kim powinni być jej członkowie,
- jaką rolę powinna pełnić rada,
- jakie powinny być jej kompetencje,
- jakie korzyści może odnieść biblioteka z funkcjonowania rady.
Uczestnicy mogli cały czas komunikować się z organizatorami szkolenia na czacie.
Webinarium zakończyła sesja pytań i odpowiedzi.