środa, 5 grudnia 2018

Jan W. Wiktor - Komunikacja marketingowa

 



rysunek otwartej książki

Jan W. Wiktor

Komunikacja marketingowa
Modele, struktury, formy przekazu

Wydawnictwo Naukowe PWN

Wydanie II zmienione i rozszerzone

Warszawa 2013



Prof. dr hab. Jan W. Wiktor jest wykładowcą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Pojęcie komunikacji marketingowej oznacza komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem , z konsumentem.

Autora interesuje przepływ informacji w obu kierunkach.

Współcześnie obok tradycyjnych metod marketingu, olbrzymia rolę odgrywa komunikacja za pomocą internetu, która przybiera charakter interaktywny.

Książka zawiera analizę komunikacji marketingowej w jej trzech podstawowych modelach:
- Komunikacja interpersonalna
- komunikacja masowa
- komunikacja w hipermedialnym środowisku komputerowym

Opracowanie zawiera również charakterystykę czterech głównych narzędzi komunikacji marketingowej:
- promocja osobista
- reklama
- promocja dodatkowa
- public relations

Osobny rozdział pracy poświecono również cyfrowym formom marketingu:
- strony www
- serwisy społecznościowe
- blogi i grupy dyskusyjne
- reklama internetowa
- reklama w wyszukiwarkach i reklam kontekstowa
- poczta elektroniczna

"Komunikacja marketingowa" to podręcznik akademicki dla studentów ekonomii, marketingu, zarządzania, komunikacji społecznej.