Jan W. Wiktor
Komunikacja marketingowa
Modele, struktury, formy przekazu
Wydawnictwo Naukowe PWN
Wydanie II zmienione i rozszerzone
Warszawa 2013
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor jest wykładowcą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Pojęcie komunikacji marketingowej oznacza komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem , z konsumentem.
Autora interesuje przepływ informacji w obu kierunkach.
Współcześnie obok tradycyjnych metod marketingu, olbrzymia rolę odgrywa komunikacja za pomocą internetu, która przybiera charakter interaktywny.
Książka zawiera analizę komunikacji marketingowej w jej trzech podstawowych modelach:
- Komunikacja interpersonalna
- komunikacja masowa
- komunikacja w hipermedialnym środowisku komputerowym
Opracowanie zawiera również charakterystykę czterech głównych narzędzi komunikacji marketingowej:
- promocja osobista
- reklama
- promocja dodatkowa
- public relations
Osobny rozdział pracy poświecono również cyfrowym formom marketingu:
- strony www
- serwisy społecznościowe
- blogi i grupy dyskusyjne
- reklama internetowa
- reklama w wyszukiwarkach i reklam kontekstowa
- poczta elektroniczna
"Komunikacja marketingowa" to podręcznik akademicki dla studentów ekonomii, marketingu, zarządzania, komunikacji społecznej.