poniedziałek, 20 marca 2017

Język - Komunikacja - Media - Edukacja

 



rysunek otwartej ksiązki

Język - komunikacja - media - edukacja

red. Bronisław Siemieniecki, Tadeusz Lewowicki

Wydawnictwo Adam Marszałek

Toruń 2010



Książka poświęcona jest mediom i ich wzrastającej roli w życiu społeczeństwa.

Autorzy zajęli się zwłaszcza wymiarem edukacyjnym i pedagogicznym oddziaływania mediów na uczniów.

Lektura jest godna polecenia nauczycielom, rodzicom, opiekunom i wychowawcom.

Publikacja składa się z 20 artykułów:

  1. Kazimierz Denek - ".. .ABY JĘZYK GIĘTKI POWIEDZIAŁ WSZYSTKO..."
  2. Jerzy Jastrzębski - Krytyczna pedagogika komunikacyjna
  3. Marek Graszewicz, Dominik Lewiński - Media a edukacja w perspektywie systemowej
  4. Agnieszka Roguska - Media lokalne w kulturze komunikacji społecznej
  5. Joanna Kandzia - Kognitywne aspekty komunikowania się w matematyce, o matematyce i z użyciem matematyki
  6. Marcin Musioł - Komunikacja interpersonalna pośrednia w układzie nauczyciel-rodzic-uczeń
  7. Anna Rybak - Media i dialog z uczniem jako skuteczne środki inspirujące konstruowanie wiedzy
  8. Marta Wrońska - "Kultura medialna" adolescentów - jej wieloznaczność, złożoność i różnorodność
  9. Maja Megier - Globalizacja edukacji
  10. Adam Lepa - Słowo i cisza w wychowywaniu do mediów ikonicznych
  11. Michał Drożdż - Etyczne scalanie mediosfery
  12. Janusz Miąso - Społeczeństwo - wspólnota osób permanentnej komunikacji interpersonalnej w personalizmie systemowym Jana Pawła II w perspektywie społeczeństwa informacyjnego, medialnego, sieciowego
  13. Tomasz Huk - Wychowawcze i edukacyjne aspekty telefonii komórkowej
  14. Katarzyna Grabianowska - Zagrożenia w Internecie
  15. Małgorzata Skibińska - Kluczowe umiejętności w społeczeństwie informacyjnym
  16. Grażyna Penkowska - Nowe media a kompetencje medialne studentów pedagogiki
  17. Julia Mianecka - Kompetencje nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej a ich postawy wobec tej technologii oraz jej wykorzystania w procesie dydaktyczno-wychowawczym - wnioski z badań
  18. Kamila Majewska - Czy technologia informacyjna może zastąpić osobę nauczyciela na lekcji matematyki?
  19. Kazimierz Mikulski - Wybrane elementy procesu kształcenia w zakresie technologii informacyjnej
  20. Karina Stasiuk-Krajewska - Specjalność: public relations. O profesjonalnej edukacji w polskim szkolnictwie wyższym (studium przypadku)