Turystyka w Polsce
w okresie kryzysu
Wydawca:
Polskie Stowarzyszenie Turystyki
Warszawa 2011
Kryzys gospodarczy, który wybuchł w 2008 roku dotknął również polski przemysł turystyczny.
Widomym tego znakiem był spadek ruchu turystycznego.
Konfrontując się z tym problemem Polskie Stowarzyszenie Turystyki zwróciło się o opinie do praktyków i teoretyków turystyki, do naukowców z wyższych uczelni, przedstawicieli branży turystycznej, urzędników administracji centralnej i samorządowej, członków organizacji turystycznych.
Przedstawili oni nie tylko analizę kryzysu w turystyce i hotelarstwie, ale również zaprezentowali praktyczne przykłady jego przezwyciężenia.
Owocem tych działań jest polecana dziś publikacja, na którą składa się 10 artykułów.
Katarzyna Sobierajska (podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki)
Turystyka w Polsce w okresie kryzysu - wprowadzenie
prof. dr hab. Grzegorz Gołembski (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Kryzys w gospodarce światowej i jego wpływ na rynek usług turystycznych w Polsce
prof. dr hab. Anna Nowakowska (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie)
Problemy i konflikty rozwoju turystyki
prof. dr hab. Anna Konieczna-Domańska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Turystyka przyjazdowa do Polski w dobie kryzysu gospodarczego w Europie i na świecie - ocena sytuacji i sposoby zmniejszania zagrożeń.
dr Krzysztof Łopaciński (Prezes Instytutu Turystyki Sp. z o.o.)
Popyt na rynku usług hotelowych
Wojciech Fedyk (Przewodniczący Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych)
dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek (Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej)
Współpraca podmiotów publicznych i prywatnych szansą dla rozwiązywania problemów w kryzysie - wybrane przyklady
Andrzej Saja (Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki S.A.)
Możliwości minimalizacji negatywnych skutków kryzysu w sektorze turystyki w Polsce
dr Krzysztof Borkowski (Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie)
Leszek Mazanek (Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie)
dr Anna Wilkońska (Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie)
prof. dr hab. Tadeusz Grabiński (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
dr Renata Seweryn (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Monitoring zjawisk turystycznych jako branżowe narzędzie diagnostyczne na przykładzie badań ruchu turystycznego
Marta Askaldowicz-Figiel (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Znaczenie narzędzi marketingowych w działalności biur podróży w warunkach kryzysu
dr Agata Niemczyk (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
dr Renata Seweryn (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Przyjazdy turystów amerykańskich do Krakowa w obliczu kryzysu gospodarczego